zaterdag 7 november 2009

Saturday Night

Eindelijk weer weekend na een stressvolle week thuis en op het werk. Op de een of andere manier heb ik toch wel moeite met de weekenden. Nu ik echt bewust naar mijn geld kijk en eindelijk tot de conclusie ben gekomen dat ik gewoon totaly broke ben de komende twee jaar vind ik het erg moeilijk om plezier te maken en dingen te ondernenem. Afspreken met vrienden en vriendinnen doe je vaak buiten de deur, dat zit er voor mij dus niet meer in......helaas kosten veel activiteiten buiten de deur veel geld en zeker in mijn vriendengroep. Nu ik in een aparte situatie met mijn huis zit kan ik ze ook niet snel uitnodigen. Voor een meisje van 24 heb ik dus redelijk saaie weekenden de afgelopen tijd. Aan de andere kant zit ik vaak naar mijn vrienden te kijken en dan zie ik alle leuke dingen die zij doen, alle mooie kleding die zij dragen etc...en ik weet gewoon dat heel veel schijn is. Ik zou eigenlijk blij moeten zijn dat ik eindelijk eens wakker ben geworden. Hoe vaak hebben mijn vriendinnen en ik het in verleden niet zwaar gehad in de laatste week voordat ons salaris gestort werd. Eigenlijk hoort dat helemaal niet als je een boven modaal salaris en ook geen kinderen hebt. Ik heb in ieder geval genoeg tijd om goed na te denken over hoe ik nooit meer in de problemen kom.
En er komen zo nu en dan ook wel wat leuke dingen langs, je gaat gewoon de kleinere dingen veel meer waarderen.
Ik kijk naar mijn rekening en ik kan met trots nog steeds zeggen dat ik gelukkig nog steeds niet rood sta! Komt ook doordat ik nog steeds geen pas heb maar toch het is een goede oefening voor mij. Ondertussen denk ik ook na hoe ik aan extra geld kan komen.
Hoe dan ook het komt wel goed en ik hou vol! Vandaag heb ik mezelf heerlijk verwend met een chocoladereep! Die heb ik zeker verdiend!

1 opmerking:

  1. Er zijn toch ook nog wel leuke dingen te bedenken die niks kosten. Maak een lange wandeltocht met vrienden. Brood en een appeltje steek je in een rugzak en klaar is clara. Dit geld ook voor een fietstocht al is dat nu misschien te koud. Je kan toch opbiechten aan je vrienden hoe je er voor staat. Echte vrienden blijven hoor de slechten vallen af.

    BeantwoordenVerwijderen