donderdag 3 december 2009

De Eerlijke vinder

Gisteren had ik een dag voor mijn administratie. Even nog naar de rekeningen gekeken en wat zaken op orde gesteld. Ik ben eindelijk van dat super benauwde en gevangen gevoel af. Het lijkt er steeds op dat mijn geld de baas aan het worden ben!
Gisteren moest ik ook naar bank....mijn pincode voor mijn nieuwe pas aanvragen en ik heb uiteindelijk toch maar een nieuwe pas aangevraagd voor de pas die ik kwijt was....(kost me helaas EUR 7,50)
Tijdens dit hele proces heb ik een portemonnee met inhoud gevonden. Ik zag meteen dat dit een dames portemonnee had en hij was behoorlijk dik er zat echt een paar honderd euro in....Ik kreeg meteen een flashback van een paar jaar geleden toen ik zeer waarschijnlijk te maken heb gehad met een zakkenroller en er zat meer dan EUR 400,- in mijn portemonnee en mijn bus abonnement. Ik was er zo ziek van dat ik mijn portemonnee kwijt was ook omdat ik een belangrijke rekening moest betalen en als ik die betaald had...dan had ik waarschijnlijk veel minder problemen gehad....maar goed ik dwaal af!
Ik heb de portemonnee netjes bij de bank afgegeven met alle inhoud. Ik hoop dat de eigenaar heel blij is ermee want een portemonnee verliezen is echt niet best!

3 opmerkingen:

  1. Goed zo! De eigenaar zal je zeer dankbaar zijn!
    En het levert jezelf ook een goed gevoel op toch?
    Fijn dat je steeds meer grip krijgt op je situatie! Houden zo!
    Groet van Beer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed zo! Maar ik had hem niet afgegeven alleen gezegd dat degene die hem mist het bij mij af kan halen. Misschien horen zij ook niet van wie hij is, en dan hoor jij er ook niks meer van en waar blijft de buit dan...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moet er niet aan denken dat ik het kwijt zou raken. Al zit er over het algemeen niet meer dan een paar losse eurootjes in, het idee alleen is al ellendig.

    Goed dat je het hebt afgegeven!

    BeantwoordenVerwijderen