zondag 14 maart 2010

Een lekker leven blijven leven

Ik ben een redelijk open boek als het op mijn schulden aan komt. Kijk het is niet zo dat ik het aan de grote klok hang maar ik doe er niet mega geheimzinnig over.
Wat mij alleen soms echt enorm irriteert is dat mensen die op de hoogte zijn van mijn situatie maar denken dat zij zich overal mee kunnen bemoeien.
Begrijp me niet verkeerd hoor ik vind opbouwende adviezen echt heel leuk. En vaak doe ik er ook wat mee. Alleen hebben mensen soms echt de neiging om alles voor je te beslissen en te bepalen.
Zo wil ik eind van dit jaar met vakantie. En ja ik wil een luxe vakantie. Ik heb vanaf eind juni alles ingelopen en dan heb ik genoeg ruimte in de maand over. Ok mijn mega groot krediet staat er dan nog maar daar wordt ook aan gewerkt. Ik ben al bijna twee jaar niet met vakantie geweest en ik voel gewoon dat ik het echt nodig heb. Ik mis de zon en ik wil gewoon relaxen.
Als ik er dan met iemand over praat krijg ik de reactie van hoe ga je dat allemaal betalen dat is toch super duur!!!! Waarom denken mensen dat ze dit soort opmerkingen mogen maken....ik vind dat echt zo bijdehand! Ja ik heb nog een schuld en ja ik ben de afgelopen jaren niet goed met mijn geld omgegaan. Maar aangezien ik nu enorm aan het bezuinigen ben me te pletter werk vind ik gewoon dat ik ook recht heb op een beetje fun. Want echt anders red je het gewoon niet. Ik heb een doel voor ogen en dat gaat echt goed maar ik moet ook nog kunnen genieten!
Ik wil schuldvrij zijn en daar werk ik ook aan alleen ik merk dat ik vaak vergeet om ook gewoon lekker te blijven leven......en ik ga gewoon lekker mijn luxe vakantie boeken...ik verdien het!

3 opmerkingen:

  1. Te herkenbaar! Maar laat je niet van de wijs brengen hoor!!! Dan doe je er maar iets langer over om af te betalen. Je betaalt genoeg rente aan de bank, jammer van het geld inderdaad. Maar er zijn belangrijkere zaken hoor.... Dus ga jij maar lekker een droomreis uitzoeken! Doe je goed!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Groot gelijk! Lekker doen hoor!
    Groet van Beer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is er voor jou geen tussenweg mogelijk? Tussen geen vakantie en een luxe vakantie zit nogal een verschil! Kom je alleen echt tot rust en kun je pas echt genieten als je een luxe vakantie hebt? Met andere woorden, wat heb je nodig en kun je dezelfde doelen misschien bereiken door minder geld uit te geven? Je hebt gelijk als je zegt dat je eigen baas bent over je geld en dat je desnoods er een jaar langer over doet om uit de schulden te komen, maar ik denk dat het goed is stil te staan bij je motivatie! Je bent het ook waard om geen schulden meer te hebben. De commercie praat ons aan dat we het waard zijn om veel geld uit te geven, logisch daar verdienen ze het meest aan.

    BeantwoordenVerwijderen